Obsahový marketing a správa sociálních sítí

Je to tak. Kromě focení svateb a lidí, které mě neskonale baví, také fotím podniky a spravuji jejich sociální sítě. Jaké podniky? Převážně gastro - kavárny, pivnice, hospůdky, ale nejsem zaměřený jen tímto směrem.

V tomhle článku bych rád nastínil, co dělám, jak to dělám a co takový klient dostane.

Co vše dělám?

  • fotografie na sítě a web

  • správa sociálních sítí

  • vytváření a plnění publikačního plánu

  • tvorba příspěvků

  • komunikace se sledujícími na sítích

  • zhodnocení našich úspěchů

  • poradenství všeho druhu 🤌🏻😉 (tohle s nadsázkou jo, ale za ta léta jsem nabral hodně zkušeností a vidím, s čím se kdo potýká a jak to třeba řeší a znám spousty lidí v okolí, kteří mohou pomoci a podobně)


Jaké výhody získáte?

  • nemusíte se stresovat s tím, co není váš obor

  • můžete se více věnovat vašemu podniku

  • získáte více času

  • pravidelný obsah na sítě

  • reprezentativní komunikace s klienty na sítích

  • rozšíření povědomí o podniku v on-line prostoru

  • profesionální fotografie - vytvoření vlastní fotobanky

  • neustálý přehled o tom, co se sdílí a sledování pokroků


Takže jak to funguje?

Po důkladném rozebrání a prokomunikování všech detailů ohledně vašeho podniku si nastíníme předběžný scénář, vizuál a způsob komunikace. Potřebuji od vás maximální upřímnost a co nejvíce informací, abych byl schopný pochopit a navnímat vaše postoje, filozofii, s jakou vedete podnik a taky směr, kterým se chcete vydat. Proč je to tak důležité? Abyste byli maximálně spokojení s mou prací a měla úspěch na sítích, je třeba, abych dokázal přemýšlet podobně jako vy, a to bez informací nedokážu.

Po domluvě a nastínění projektu jdeme na věc. Aktualizuji sociální sítě, nastavím je, propojím dle potřeb a začnu vytvářet vizuální obsah. V pravidelných a domluvených termínech probíhá focení potřebných materiálů - personál, produkty, interiér, akce, hosté a různé fotky v pohybu nebo lifestyle. Taky jsem schopný vytvořit kratší videa.

Jakmile tohle proběhne, můžeme společně sestavit publikační (obsahový) plán, ve kterém se zaměříme na strategii, obsah a přesný postup, jak, kdy a kde budeme sdílet příspěvky. Vše je v online tabulce, takže budete mít přístup 24/7 ke všem datům a zároveň uvidíte mou práci. Díky tomuto plánu si můžeme jasně naplánovat další focení a nemusíme jen tak vařit z vody, ale jdeme konkrétně a účelně, čímž dosáhneme maximálního výsledku.

Takhle například vypadá kompletní publikační (obsahový) plán pro správu sociálních sítí pro kavárnu. Obsahuje zásadní body a je uložený v online tabulce, ke které máte neomezený přístup a můžete doplňovat informace dle potřeb.

A co je tedy cílem? Zvýšit okamžitě prodeje? Nebo nahnat během prvního týdne do podniku o 150 lidí víc? To je bláhové a nefunguje to takhle. Navíc je to takřka neměřitelné :) Ale dokážeme zaujmout potenciální a stávající klienty na více místech. Naučíme je s námi komunikovat, vytvořit pouto, vztah a přiblížit se jim. Zvýšíme povědomí podniku v on-line prostoru. Chceme ukázat, že právě náš podnik se o ně zajímá a je skoro jako jejich kamarád :) A to dokážeme. Jakmile toho docílíme, mohou nastat ty první body, které nás napadly hned v úvodu. Upozorňuji ale předem, že tohle není otázka týdne nebo měsíce, ale je to práce systematická třeba na půl roku.

Taky jsem zmínil, že dělám poradenství všeho druhu :) Ano, to je pojem, který berme prosím s nějakým nadhledem. Samozřejmě nevedu x podniků a nejsem manager prodeje a podobně, ale za ty delší roky jsem měl opravdu možnost nahlédnout pod pokličku více projektům a řešit různé problematiky, spojovat lidi, objevovat řešení a být partnerem pro různé situace. Navíc mám velmi otevřenou mysl plnou kreativních návrhů, překypuji množstvím vizí a “snů”, které ať jsou nebo nejsou realizovatelné, tak jsou rozhodně ale netradiční :D Nevnímám to u sebe jako nevýhodu, naopak, velký potenciál a bonus v mém přístupu k této práci.


Teď pojďme na názorný příklad.

Jedná se o nejmenovanou kavárnu, se kterou spolupracuji již několik let (myslím, že přes 5). Zde není naším cílem přilákat ohromná kvanta nových klientů, ale naučit ty stávající a potenciální komunikovat skrz sítě. Budujeme s nimi přátelský vztah a pravidelně informujeme o novinkách, dění v kavárně a všech různých akcích. Naši sledující, hosté, jsou nyní součástí celého týmu a do kavárny chodí s pocitem, že jdou za přáteli (potvrzení spoustou hostů). To je výborný výsledek, který může přinést další výsledky - vyšší návštěvnost, prodeje, sdílení příspěvků, dosahy na sítích :)

Nestydím se ukázat, že aktuálně používáme i takovouto jednoduchou tabulku, které ale předchází několik let trvalé spolupráce a každý měsíc několikahodinová schůze, při které řešíme postup. Člověk se neztratí v informacích a protože má majitel se mnou zkušenosti a naprostou důvěru, fungujeme na “tomhle”.

Takto vypadají dosahy od května. Máme trvalý nárůst. Všimli jste si určitě poklesu Instagramu. Ano, protože naše základna je na Facebooku a primárně vkládáme veškeré síly a prostředky tam. Nicméně Instagram máme v přípravě také a čísla se tento měsíc změnila a bude to pokračovat.

Další podstatný prvek mé práce je to, že při pohledu na vaši stránku nemáte příspěvky každý jiný, jako když to jednou fotí Franta Vomáčka na bramboru, pak Mařenka Nováků na mobil a podobně, ale pracuji na sladění kompletního vizuálu. To je prostě reprezentativní a jde z toho poznat, že vám záleží na tom, co děláte.


K zopakování, jaké to jsou výhody pro vás?

  • nemusíte se stresovat s tím, co není váš obor

  • můžete se více věnovat vašemu podniku

  • získáte více času

  • pravidelný obsah na sítě

  • reprezentativní komunikace s klienty na sítích

  • rozšíření povědomí o podniku v on-line prostoru

  • profesionální fotografie - vytvoření vlastní fotobanky

  • neustálý přehled o tom, co se sdílí a sledování pokroků



Ještě přidávám nějaké fotky na ukázku, co například můžete získat :)

 

Jsme v závěru popisu, jak dělám marketing a správu sociálních sítí já. Jaký volím postup a co můžete očekávat. Vidíte svůj podnik v takovém stylu? Jsem rád. Pojďme se sejít a nezávazně probrat, co pro vás mohu udělat. Pro rychlé kontaktování klikněte na tlačítko pod tímto textem.

Děkuji a těším se na spolupráci.

Previous
Previous

Začínám točit na YouTube

Next
Next

Focení škol a školek