Obsahový marketing a správa sociálních sítí
Je to tak. Kromě focení svateb a lidí, které mě neskonale baví, také fotím podniky a spravuji jejich sociální sítě. Jaké podniky? Převážně gastro - kavárny, pivnice, hospůdky, ale nejsem zaměřený jen tímto směrem.
V tomhle článku bych rád nastínil, co dělám, jak to dělám a co takový klient dostane.
Co vše dělám?
fotografie na sítě a web
správa sociálních sítí
vytváření a plnění publikačního plánu
tvorba příspěvků
komunikace se sledujícími na sítích
zhodnocení našich úspěchů
poradenství všeho druhu 🤌🏻😉 (tohle s nadsázkou jo, ale za ta léta jsem nabral hodně zkušeností a vidím, s čím se kdo potýká a jak to třeba řeší a znám spousty lidí v okolí, kteří mohou pomoci a podobně)
Jaké výhody získáte?
nemusíte se stresovat s tím, co není váš obor
můžete se více věnovat vašemu podniku
získáte více času
pravidelný obsah na sítě
reprezentativní komunikace s klienty na sítích
rozšíření povědomí o podniku v on-line prostoru
profesionální fotografie - vytvoření vlastní fotobanky
neustálý přehled o tom, co se sdílí a sledování pokroků
Takže jak to funguje?
Po důkladném rozebrání a prokomunikování všech detailů ohledně vašeho podniku si nastíníme předběžný scénář, vizuál a způsob komunikace. Potřebuji od vás maximální upřímnost a co nejvíce informací, abych byl schopný pochopit a navnímat vaše postoje, filozofii, s jakou vedete podnik a taky směr, kterým se chcete vydat. Proč je to tak důležité? Abyste byli maximálně spokojení s mou prací a měla úspěch na sítích, je třeba, abych dokázal přemýšlet podobně jako vy, a to bez informací nedokážu.
Po domluvě a nastínění projektu jdeme na věc. Aktualizuji sociální sítě, nastavím je, propojím dle potřeb a začnu vytvářet vizuální obsah. V pravidelných a domluvených termínech probíhá focení potřebných materiálů - personál, produkty, interiér, akce, hosté a různé fotky v pohybu nebo lifestyle. Taky jsem schopný vytvořit kratší videa.
Jakmile tohle proběhne, můžeme společně sestavit publikační (obsahový) plán, ve kterém se zaměříme na strategii, obsah a přesný postup, jak, kdy a kde budeme sdílet příspěvky. Vše je v online tabulce, takže budete mít přístup 24/7 ke všem datům a zároveň uvidíte mou práci. Díky tomuto plánu si můžeme jasně naplánovat další focení a nemusíme jen tak vařit z vody, ale jdeme konkrétně a účelně, čímž dosáhneme maximálního výsledku.
A co je tedy cílem? Zvýšit okamžitě prodeje? Nebo nahnat během prvního týdne do podniku o 150 lidí víc? To je bláhové a nefunguje to takhle. Navíc je to takřka neměřitelné :) Ale dokážeme zaujmout potenciální a stávající klienty na více místech. Naučíme je s námi komunikovat, vytvořit pouto, vztah a přiblížit se jim. Zvýšíme povědomí podniku v on-line prostoru. Chceme ukázat, že právě náš podnik se o ně zajímá a je skoro jako jejich kamarád :) A to dokážeme. Jakmile toho docílíme, mohou nastat ty první body, které nás napadly hned v úvodu. Upozorňuji ale předem, že tohle není otázka týdne nebo měsíce, ale je to práce systematická třeba na půl roku.
Taky jsem zmínil, že dělám poradenství všeho druhu :) Ano, to je pojem, který berme prosím s nějakým nadhledem. Samozřejmě nevedu x podniků a nejsem manager prodeje a podobně, ale za ty delší roky jsem měl opravdu možnost nahlédnout pod pokličku více projektům a řešit různé problematiky, spojovat lidi, objevovat řešení a být partnerem pro různé situace. Navíc mám velmi otevřenou mysl plnou kreativních návrhů, překypuji množstvím vizí a “snů”, které ať jsou nebo nejsou realizovatelné, tak jsou rozhodně ale netradiční :D Nevnímám to u sebe jako nevýhodu, naopak, velký potenciál a bonus v mém přístupu k této práci.
Teď pojďme na názorný příklad.
Jedná se o nejmenovanou kavárnu, se kterou spolupracuji již několik let (myslím, že přes 5). Zde není naším cílem přilákat ohromná kvanta nových klientů, ale naučit ty stávající a potenciální komunikovat skrz sítě. Budujeme s nimi přátelský vztah a pravidelně informujeme o novinkách, dění v kavárně a všech různých akcích. Naši sledující, hosté, jsou nyní součástí celého týmu a do kavárny chodí s pocitem, že jdou za přáteli (potvrzení spoustou hostů). To je výborný výsledek, který může přinést další výsledky - vyšší návštěvnost, prodeje, sdílení příspěvků, dosahy na sítích :)
K zopakování, jaké to jsou výhody pro vás?
nemusíte se stresovat s tím, co není váš obor
můžete se více věnovat vašemu podniku
získáte více času
pravidelný obsah na sítě
reprezentativní komunikace s klienty na sítích
rozšíření povědomí o podniku v on-line prostoru
profesionální fotografie - vytvoření vlastní fotobanky
neustálý přehled o tom, co se sdílí a sledování pokroků
Ještě přidávám nějaké fotky na ukázku, co například můžete získat :)
Jsme v závěru popisu, jak dělám marketing a správu sociálních sítí já. Jaký volím postup a co můžete očekávat. Vidíte svůj podnik v takovém stylu? Jsem rád. Pojďme se sejít a nezávazně probrat, co pro vás mohu udělat. Pro rychlé kontaktování klikněte na tlačítko pod tímto textem.
Děkuji a těším se na spolupráci.